De bibliotheek van Gizeh – Willem Witteveen

woensdag 3 april 2019
20.00 uur, entree € 6.00 (inclusief koffie, thee, fris in de pauze)

Het verhaal:

De Grote Piramide van Gizeh in Egypte is één van de zeven wereldwonderen uit de klassieke oudheid en de enige die is overgebleven. Al eeuwenlang bezoekt men dit enigmatische bouwwerk en probeert men de ware betekenis ervan te achterhalen. Zowel de bouwmethode als de functie zullen altijd een bron van inspiratie blijven voor de vele – al dan niet – professionele onderzoekers, zowel in Egypte als daarbuiten.

Voor Willem Witteveen staat echter vast dat de Grote Piramide niet zozeer het grafcomplex van farao Khufu is, als wel een ‘bibliotheek’  voor de huidige generaties vol verborgen informatie.

De lezing met bovenstaande titel is het verhaal over het boek van Willem Witteveen met de titel: ‘De Grote Piramide van Gizeh als monument van de schepping’.

Willem Witteveen is opgeleid tot stuurman Grote Handelsvaart aan de Hogere Zeevaartschool te Amsterdam en heeft in deze hoedanigheid de wereldzeeën bevaren. Daarna heeft hij 25 jaar als registerloods in de Rotterdamse haven gewerkt. Vanwege zijn beroep en werkterrein was hij ruimschoots in de gelegenheid om wereldwijd vele oude archeologische plaatsen te bezoeken waarin hij al vroeg was geïnteresseerd.

Stel u open voor de magie van het Oude Egypte en ga mee op reis.

meer weten?      www.willemwitteveen.com