Kunstmarkt 2017

29 september t/m 1 oktober 2017
Kunstroute Berkel-Enschot

NIEUW in OUD

“Van ’t Aauw int nuuw viere” is voor mensen in deze regio een bekend begrip. Maar Stichting EXPO gaat het tegenovergestelde doen. “Vant nuuwe nort aauwe” De activiteiten van de stichting verhuizen grotendeels mee met Cultureel Centrum de Schalm. Dus klinken voortaan op het voormalige priesterkoor Franse chansons, steekt de Klezmer-muzikant zijn klarinet de lucht in en resoneren de sonore klanken van een klassiek strijkkwartet onder de prachtig gerestaureerde gewelven.

Alles zal anders worden, anders klinken, anders voelen in deze nieuwe ruimte en ook wel in de al even statige kapittelzaal, die heel geschikt is voor kleinere manifestaties.  Maar wat blijft, is de cultuur. Met grote en kleine C, altijd met geestdrift en vakmanschap gebracht. Zodat “ons dorp” ook op het gebied van artistieke activiteiten in de pas blijft, wat zeg ik, vóór gaat lopen.

En bij die twee zalen zal het niet blijven. Want meteen al bij het weekend van de officiële opening (30 september) zullen de gangen, de binnenplaats, de bibliotheek en verschillende andere ruimtes vol hangen en staan met beeldende kunst van amateurs en profs uit de regio en daarbuiten. Dat alles in het kader van Kunstroute BE 2017. Zo kan elke kunstliefhebber meteen al volop genieten van de talrijke mogelijkheden van het totaal vernieuwde kloostercomplex.

En ik weet nu al dat die mogelijkheden velen zullen verrassen.

Jack van Dongen

voorzitter Stichting EXPO

Kunstroute Berkel-Enschot 2017 !!kunstroute

Koningsoord, het nieuwe culturele hart van Berkel-Enschot wordt geopend. Wat is een mooiere gelegenheid om in dat weekend een kunstroute te organiseren? Een kunstroute in en om Koningsoord dit keer. We gaan de mogelijkheden van het hele complex goed benutten door werk van een aantal geselecteerde kunstenaars te exposeren in het imposante rijksmonument. De prachtig gerestaureerde kloostergangen lenen zich uitstekend voor het tonen van schilderijen. Op de binnenplaatsen, in de nissen en de ruimtes van de Bibliotheek en de Schalm komen beelden goed tot hun recht.
We nodigen gevestigde en niet-gevestigde kunstenaars in Berkel-Enschot, Udenhout maar ook daarbuiten uit om in te schrijven. Een deskundige jury beslist wie toegelaten wordt.
Wie wordt uitgekozen, betaalt € 50,00 inschrijfkosten. De organisatie vraagt geen percentage van de werken die u verkoopt. Wel dient u dat weekend suppoostdiensten te verrichten.
Op zaterdag 30 september 2017 verricht de commissaris van de koning in Noord-Brabant de officiële opening van het vernieuwde complex. U bent dus verzekerd van veel publiek.
Schrijf u nu in voor deze unieke kunstroute.
U kunt het inschrijfformulier vinden door het hier te downloaden!
Download het formulier en stuur het vóór 1 augustus 2017 per e-mail op naar expo-be@home.nl
U ontvangt zo snel mogelijk bericht of u bent toegelaten.