Trio C tot de Derde

zondag 26 april 2020
11.30 uur
entree € 8,- (inclusief koffie, thee of fris in de pauze)

C tot de Derde in KLEZMER, puur en nieuw

Trio C tot de Derde – Carel den Hertog (viool), Coos Lettink (accordeon) en Caspar Terra (klarinet) speelde al eerder voor ons. En dat was een belevenis!  C tot de Derde speelt klezmer in de puurste zin des woords: joodse feestmuziek! Maar ook in de breedste zin des woords: een stijl die voortdurend in ontwikkeling is. Én die veel ruimte biedt voor muzikale uitstapjes naar aangrenzende genres als de balkan en gipsy, de jazz en de klassieke muziek. Hun streven daarbij: geen imitatie, maar integratie van alle muziekgenres die hun paden kruizen. Composities van Oost-Europees georiënteerde klassieke componisten als Béla Bartók en Zoltán Kodály worden afgewisseld met eigenzinnige vertolkingen van traditionele melodieën uit het onuitputtelijke klezmer- en Balkanrepertoire. En soms brengen de muzikale zijpaden die ze inslaan hen zelfs tot ver over de grens van deze genres. Hun optredens zijn overigens meer dan alleen muziek. Het trio bestaat nu meer dan 20 jaar en samen hebben ze vele muzikale reizen gemaakt. Elke compositie is weer op een andere wijze ontstaan en heeft een verhaal dat ze graag met het publiek delen. Kom luisteren en geniet, dans en droom met Trio C tot de Derde.