Vijf!

zondag 29 maart 2020
11.30 uur
entree € 8,- (inclusief koffie, thee of fris in de pauze)

VIJF!: 5 bevlogen vrouwen, 5 unieke instrumenten, 5 muzikale harten

VIJF! speelt klassieke muziek op nét een andere wijze. De gouden combinatie van harp, fluit, fagot, hobo en viool maakt VIJF! tot een uniek ensemble. En omdat de samenstelling zo bijzonder is, maakt het ensemble vaak zelf de arrangementen. Zo speelt VIJF! niet alleen kamermuziek maar brengt ze ook grotere orkestwerken. Waarbij uiteraard de muzikale strekking in zijn waarde wordt gelaten.

Inmiddels heeft VIJF! ook nieuw, origineel werk aan haar repertoire kunnen toevoegen! Componist Ad de Jong heeft, geïnspireerd door het prachtige klankpalet van het ensemble, meerdere werken geschreven voor VIJF!

De leden van VIJF! hebben een grote passie voor kamermuziek en spelen dan ook al jaren samen in diverse ensembles. Daarnaast zijn ze ook actief in verschillende orkesten. Zij maken allen deel uit van Het Zeeuws Orkest en bezetten hierbij prominente plaatsen.

VIJF! bestaat uit: Saskia Onstwedder-List fluit, Anne-Marie van de Grint viool, Anne-Marie van Mierlo hobo, Lieselot Toorop fagot en Renske de Leuw harp.