Wie zijn we

Nog steeds komt het bij onze activiteiten wel eens voor. Dat een bezoeker voor of na een EXPO-voorstelling vraagt: “Wat doen jullie eigenlijk als Stichting EXPO?”. Verwonderlijk eigenlijk, want al meer dan veertig jaar is Stichting EXPO organisator van spraakmakende concerten, exposities, theatervoorstellingen en nog heel wat meer in Berkel-Enschot. Vroeger vooral in Boerderij Denissen dat toen nog een (tweede!) cultureel centrum was, daarna in De Schalm en nu al enkele jaren voornamelijk in de nieuwe behuizing in de abdij Koningsoord.

Zoals de naam aangeeft is EXPO begonnen met exposities, maar al vlug kwamen daar concerten en theatervoorstellingen bij. Na een periode waarin vrijwel alleen concerten werden georganiseerd, is de stichting alweer een vijftiental jaren actief op het hele culturele terrein: concerten, zowel van klassieke als wereldmuziek, theatervoorstellingen, lezingen en de Berkel-Enschotse kunstmarkt, een samenwerkingsproject met C.C. De Schalm en de plaatselijke bibliotheek. Stichting EXPO stond ook aan de wieg van het succesvolle literair café.

Het huidige bestuur bestaat al enkele jaren uit:

Jack van Dongen voorzitter
Jan Schoneveld secretaris
John Rodenburg penningmeester

Achter de schermen zijn Greta Schoneveld (nieuwsbrief) en Petra van Dongen (kaartverkoop, programma’s) belangrijke ondersteunende krachten.

e-mail: stichtingexpobe@gmail.com
website: www.stichtingexpo.nl